.: آشنایی با جلسات شرح مثنوی :.


 

ثبت‌نام در خبـرنامه

 

برای عضویت در خبرنامه، آدرس دقیق ایمیل خود را در کادر زیر وارد کرده و دکمهٔ عضویت را کلیک کنید:

ایمیل شما:

در کمتر از یک دقیقه ایمیلی از طرف سایت گوگل برایتان فرستاده می‌شود که باید لینکی که در آن هست را کلیک کنید تا عضویت شما تأیید(ثبت) شود. بدین ترتیب در لیست خبرنامهٔ سایت قرار می‌گیرید و هرگونه خبر جدید و اطلاعات جلسهٔ آنلاین یا هر برنامهٔ تازه‌ای که ارائه شود، از طریق ایمیل‌تان به اطلاعتان خواهد رسید.

» اگر ایمیلی از طرف گوگل دریافت نکنید بدین معنی است که آدرس ایمیل خود را صحیح وارد نکرده‌اید.

» پس از ثبت عضویت، آدرس ایمیل Panevis.Newsletter@Gmail.com را به بخش Contacts سرویس ایمیل خود اضافه(Add) نمائید. در غیر اینصورت ممکن است ایمیل‌های خبرنامه را دریافت ننمایید.


لوگوی جلسات

 
 

نظرسنجی


پیـوندها

تازه‌ترین خبرنامه آرشیو آنلاین جلسات شرح مثنوی معنوی
 سفارش DVD آرشیو جلسات شرح مثنوی
راهنمای جامع برنامهٔ Paltalk
صفحهٔ جلسات شرح مثنوی در facebook
سایت محمدجعفر مصفا

 
کلوب مثنوی معنوی مولانا
معرفی کتاب، CD ، مقاله، سایت و وبلاگ
 
کتابخانه شعر
رادیو حافظ

رادیو سعدی
رادیو مولانا
کتاب‌های صوتی خودشناسی

 لغتنامه فارسی به فارسی
 
صفحه اصلی کل جلسات (مولانا، حافظ، سعدی ...)
 

آرشیو صوتی و متن
 
بروی کلمهٔ "مثنوی معنوی" کلیک کنید:


پادکست جلسات شرح مثنوی معنوی مولانا

بروی تصویر iPod کلیک کنید:



سفارش DVD تمامی جلسات برگزار شدهٔ شرح مثنوی

بروی تصویر DVD کلیک کنید:



اهدای کمک به برنامه‌ها

بروی کلمهٔ Donate کلیک کرده و توضیحات را بخوانید:


تماس با ما

برای ارتباط با تیم گردانندهٔ جلسات، پیام خود را به آدرس زیر ایمیل نمایید:

کلوب جلسات شرح مثنوی در سایت facebook :


جستجو

در متن داستان‌ها و غزلیات


Share
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

<---- برای شنیدن توضیحات مربوط به جلسات آنلاین شرح مثنوی و غزلیات مولانا بر روی دکمهٔ پخش کنار صفحه کلیک کنید
 


 

 

 

   

» معرفی: این وبلاگ جهت مدیریت جلسات اینترنتی(تله‌کنفرانس) شرح و تفسیر داستانهای مثنوی معنوی مولانا و نیز شرح غزلیات شمس تبریزی(دیوان شمس) است. این جلسات از سال 2003 میلادی بصورت Online در سرویس‌های مخصوص تله‌کنفرانس مانند Paltalk ، Yahoo Messenger ، inSpeak ، FarToFar و Woozab برگزار می‌شد و علاقمندان از ایران، اروپا، امریکا، کانادا، استرالیا، هندوستان، روسیه و کشورهای دیگر بشکل Online حضور می‌یافتند. آرشیو تمامی جلسات برگزار شده بصورت صوتی (mp3) و نیز متن (pdf) در صفحهٔ آرشیو قرار دارد و می‌توانید بصورت رایگان آنها را دانلود نموده و استفاده نمایید.

   در ماه مارس سال 2008 بعلت ضعیف شدن شدید خط اینترنت در ایران برگزاری این جلسات بصورت Online برای مدتی متوقف شد و بمدتی برنامه‌ها بشکل ارسال خبرنامه ارائه گردید و چندین جلسه بصورت Offline برگزار شد. اما از جلسه 101 به بعد، برنامه‌ها دوباره بشکل Online برگزار می‌شوند. بدین شکل که: ابتدا در خبرنامه جلسات عضو می‌شوید، سپس هر هفته یا هر ده روز یکبار به ایمیل شما خبرنامه فرستاده می‌شود و در این خبرنامه، توضیحات، دستور کار و برنامهٔ جلسهٔ آنلاین، روز و زمان برگزاری جلسه و نحوهٔ شرکت در جلسهٔ آنلاین همه آورده می‌شود. نمونهٔ خبرنامه‌های ارسال شده برای اعضاء را در صفحهٔ تازه‌ترین خبرنامه(در قسمت آرشیو آن) می‌توانید ببینید.


»
عضویت در خبرنامه: بنابراین جهت استفاده و ارتباط با این برنامه‌ها، لازم است در خبرنامه(Newsletter) عضو شوید: جهت عضویت، در سمت راست این صفحه، در قسمت خبرنامه،  یا در کادر پایین، آدرس email خود را بدقت وارد نمایید، و آنگاه دکمهٔ "عضویت" را کلیک نمایید:
 
ایمیل دقیق شما:


سپس در کمتر از یک دقیقه ایمیلی از طرف سایت گوگل برایتان فرستاده می‌شود که باید لینکی که در آن هست را کلیک کنید تا عضویت شما تأیید(ثبت) شود.(اگر ایمیلی از طرف گوگل دریافت نکنید بدین معنی است که آدرس ایمیل خود را صحیح وارد نکرده‌اید.) بدین ترتیب در لیست خبرنامهٔ سایت قرار می‌گیرید و هرگونه خبر جدید و جلسه آنلاین یا هر برنامهٔ تازه‌ای که ارائه شود، از طریق پست الکترونیکتان به اطلاعتان خواهد رسید.
 

  پس از تأیید ایمیل عضویت در خبرنامه، لازم است برای اینکه مطمئن شوید ایمیل‌های خبرنامه در فولدر Spam ، Bulk یا Junk ایمیل‌تان نرود، آدرس ایمیل Panevis.Newsletter@Gmail.com را به بخش Contacts سرویس ایمیل خود اضافه(Add) نمایید.
 
توجه: عضویت به روش فوق، بصورت اتوماتیک است و توسط سایت گوگل انجام می‌شود. اگر نمی‌توانید بوسیله روش فوق عضو شوید، می‌توانید یک ایمیل با موضوع Molana Newsletter به آدرس Panevis.Newsletter@Gmail.com ارسال نمایید تا شما را عضو کنیم.

   خبرنامه‌ها معمولاًً هر دو هفته یکبار، چهارشنبه یا پنجشنبه،‌ و با عنوان Newsletter از طرف Panevis به ایمیل شما ارسال می‌شود. چنانچه آنها را در فولدر Inbox خود دریافت نمی‌کنید، فولدر Spam ، Bulk یا Junk خود را چک نمایید.
نمونهٔ خبرنامه‌های ارسال شده برای اعضاء را در صفحهٔ تازه‌ترین خبرنامه(در قسمت آرشیو آن) می‌توانید ببینید.
 
» آرشیو جلسات برگزار شده: اعضای جدید، حتماْ فایل صدای جلسات گذشته (بخصوص جلسهٔ اول تا دوازدهم) را گوش دهند. مباحث این جلسات بهم مرتبطند. آرشیو فایل‌های صوتی جلسات گذشته همراه با متن اشعار مورد شرح و تفسیر، در صفحهٔ آرشیو آمده است. به صفحهٔ آرشیو مراجعه نموده  و فایل‌ها را دانلود نمائید و بوسیله هر گوشی مبایل، mp3 player یا هر دستگاه و برنامه پخش‌کننده mp3 می‌توانید از فایل‌های صوتی استفاده نمائید. DVD کامل آرشیو را نیز می‌توانید از طریق صفحهٔ آرشیو سفارش دهید.
 
 
توصیه: از بخش "پیوندها" در ستون سمت راست صفحه حتماً دیدن کنید. همچنین اطلاعات مفید زیادی دربارهٔ این جلسات در ستون سمت راست همین صفحه آورده شده است.

 
 
 
 

 
>---------------========--------------<
 
توضیحات کلی دربارهٔ استفاده از برنامه‌ها: بروی دکمهٔ پخش صدا کلیک کنید.
 
 

      فایل‌های صوتی هر جلسه، چند روز بعد از برگزاری آن، در صفحهٔ مخصوص آن جلسه و نیز در صفحهٔ آرشیو قرار داده می‌شوند.
 
>-----------===============================================----------<

 

جلسهٔ سی و دوم:

  
   دوستان تازه‌وارد، قبل از شرکت در جلسات آنلاین، فایل‌های جلسات ابتدایی و نیز صفحهٔ مقدمهٔ جلسات را گوش دهند و بخوانند.
 
 
مهم: جلسات در برنامهٔ Paltalk برگزار می‌گردد. راهنمای جامع برنامهٔ پالتاک را با کلیک بروی اینجــا می‌توانید بخوانید. اگر قبلاً برنامه پالتاک را نصب کرده بودید، لازم است آن را دوباره دانلود و نصب کنید. این برنامه update شده است.
 

--------


»
برنامهٔ این جلسه: 

   1. شرح و تفسیر "حکایت گریختن عیسی از احمقان"
از دفتر سوم، بيت 2570 به بعد

   2.  شرح و تفسیر حکایت "امتحان پادشاه به آن دو غلام که نو خریده بود" از دفتر دوم، بیت 843
  

      + متن حکایات‌ مورد بررسی در این جلسه در ادامه آمده است.


»
شنیدن و دانلود فایل‌های صوتی این جلسه:


      با مراجعه به صفحهٔ آرشیو می‌توانید فایل‌های صوتی این جلسه را دانلود کنید. -> صفحهٔ آرشیو

 


» متن داستان این جلسه:

     + پس از خواندن داستان، در صورت تمایل، نظر و تفسیر خود را از طریق بخش "پیام‌ها و نظرات" در پایین صفحه، ارسال نمائید.
 

 

بشنوید ای دوستان این داستان                              خود حقیقت نقد حال ماست آن

 

دفتر سوم، بيت 2570 به بعد

 

عيسى مريم به كوهى مى‏گريخت                           شير گويى خون او مى‏خواست ريخت‏

آن يكى در پى دويد و گفت خير                               در پي‌ات كس نيست چه گريزى چو طير؟

با شتاب او آنچنان مى‏تاخت جفت                           كز شتاب خود جواب او نگفت‏

يك دو ميدان در پى عيسى براند                             پس به جد جد عيسى را بخواند

كز پى مرضات حق يك لحظه بايست                        كه مرا اندر گريزت مشكلى است‏

از كه اين سو مى‏گريزى اى كريم؟                            نه پيت شير و نه خصم و خوف و بيم‏

گفت از احمق گريزانم برو                                       مى‏رهانم خويش را بندم مشو

گفت آخر آن مسيحا نى توى                                  كه شود كور و كر از تو مستوى؟‏

گفت آرى، گفت آن شه نيستى                              كه فسون غيب را ماويستى؟‏

چون بخوانى آن فسون بر مرده‏اى                            بر جهد چون شير صيد آورده‏اى‏

گفت آرى آن منم، گفتا كه تو                                  نى ز گل مرغان كنى اى خوبرو؟

گفت آرى گفت پس اى روح پاك                               هر چه خواهى مى‏كنى، از كيست باك؟‏

با چنين برهان كه باشد در جهان                             كه نباشد مر ترا از بندگان‏

گفت عيسى كه به ذات پاك حق                             مبدع تن خالق جان در سبق‏

حرمت ذات و صفات پاك او                                      كه بود گردون گريبان چاك او

كان فسون و اسم اعظم را كه من                            بر كر و بر كور خواندم شد حسن‏

بر كه سنگين بخواندم شد شكاف                            خرقه را بدريد بر خود تا بناف‏

بر تن مرده بخواندم گشت حى                                بر سر لا شى بخواندم گشت شى‏

خواندم آن را بر دل احمق به ود                                صد هزاران بار و درمانى نشد

سنگ خارا گشت و ز آن خو بر نگشت                      ريگ شد كز وى نرويد هيچ كشت‏

ز احمقان بگريز چون عيسى گريخت                         صحبت احمق بسى خونها بريخت‏

اندك اندك آب را دزدد هوا                                        عقل را احمق بدزدد از شما

آن گريز عيسى نه از بيم بود                                   ايمن است او آن پى تعليم بود

زمهرير ار پر كند آفاق را                                          چه غم آن خورشيد با اشراق را

 

قصه‏ى اهل سبا و حماقت ايشان و ...‏

 

يادم آمد قصه‏ى اهل سبا                                       كز دم احمق صباشان شد وبا

آن سبا ماند به شهر بس كلان                                در فسانه بشنوى از كودكان‏

كودكان افسانه‏ها مى‏آورند                                     درج در افسانه‏شان بس سر و پند

هزلها گويند در افسانه‏ها                                        گنج مى‏جو در همه ويرانه‏ها

...

 

روى در ديوار كن تنها نشين                                    وز وجود خويش هم خلوت گزين‏

قعر چه بگزيد هر كاو عاقل است                               ز آن كه در خلوت صفاهاى دل است‏

ظلمت چه به كه ظلمتهاى خلق                              سر نبرد آن كس كه گيرد پاى خلق‏

آدمى‌خوارند اغلب مردمان                                      از سلام عليك‏شان كم جو امان‏

دوستى جاهل شيرين‌سخن                                   كم شنو كان هست چون سم كهن‏

جان مادر چشم روشن گويدت                                جز غم و حسرت از آن نفزويدت‏

هر ولى را نوح و كشتيبان شناس                            صحبت اين خلق را طوفان شناس‏

كم گريز از شير و اژدرهاى نر                                   ز آشنايان و ز خويشان كن حذر

 

                                                -------------

 

دفتر دوم، بیت 843

 

امتحان پادشاه به آن دو غلام کی نو خریده بود

 

پادشاهی دو غلام ارزان خرید                                             با یکی زان دو سخن گفت و شنید

یافتش زیرک‌دل و شیرین جواب                                            از لب شکر چه زاید شکرآب

آدمی مخفیست در زیر زبان                                                این زبان پرده‌ست بر درگاه جان

چونک بادی پرده را در هم کشید                                         سر صحن خانه شد بر ما پدید

کاندر آن خانه گهر یا گندمست                                            گنج زر یا جمله مار و کزدمست

یا درو گنجست و ماری بر کران                                             زانک نبود گنج زر بی پاسبان

بی تامل او سخن گفتی چنان                                            کز پس پانصد تامل دیگران

گفتیی در باطنش دریاستی                                               جمله دریا گوهر گویاستی

نور هر گوهر کزو تابان شدی                                               حق و باطل را ازو فرقان شدی

نور گوهر نور چشم ما شدی                                               هم سال و هم جواب از ما بدی

چشم کژ کردی دو دیدی قرص ماه                                        چون سالست این نظر در اشتباه

راست گردان چشم را در ماهتاب                                         تا یکی بینی تو مه را نک جواب

فکرتت که کژ مبین نیکو نگر                                                 هست هم نور و شعاع آن گهر

هر جوابی کان ز گوش آید بدل                                             چشم گفت از من شنو آن را بهل

گوش دلاله‌ست و چشم اهل وصال                                      چشم صاحب حال و گوش اصحاب قال

در شنود گوش تبدیل صفات                                                در عیان دیده‌ها تبدیل ذات

ز آتش ار علمت یقین شد از سخن                                      پختگی جو در یقین منزل مکن

تا نسوزی نیست آن عین الیقین                                         این یقین خواهی در آتش در نشین

گوش چون نافذ بود دیده شود                                             ورنه قل در گوش پیچیده شود

این سخن پایان ندارد باز گرد                                               تا که شه با آن غلامانش چه کرد

 

براه کردن شاه یکی را از آن دو غلام و ازین دیگر پرسیدن

 

آن غلامک را چو دید اهل ذکا                                               آن دگر را کرد اشارت که بیا

کاف رحمت گفتمش تصغیر نیست                                       جد گود فرزندکم تحقیر نیست

چون بیامد آن دوم در پیش شاه                                           بود او گنده‌دهان دندان سیاه

گرچه شه ناخوش شد از گفتار او                                         جست و جویی کرد هم ز اسرار او

گفت با این شکل و این گند دهان                                        دور بنشین لیک آن سوتر مران

که تو اهل نامه و رقعه بدی                                                 نه جلیس و یار و هم‌بقعه بدی

تا علاج آن دهان تو کنیم                                                    تو حبیب و ما طبیب پر فنیم

با همه بنشین دو سه دستان بگو                                       تا ببینم صورت عقلت نکو

آن ذکی را پس فرستاد او به کار                                           سوی حمامی که رو خود را بخار

وین دگر را گفت خه تو زیرکی                                              صد غلامی در حقیقت نه یکی

آن نه‌ای که خواجه‌تاش تو نمود                                            از تو ما را سرد می‌کرد آن حسود

گفت او دزد و کژست و کژنشین                                           حیز و نامرد و چنینست و چنین

گفت پیوسته بدست او راست‌گو                                          راست‌گویی من ندیدستم چو او

راست‌گویی در نهادش خلقتیست                                       هرچه گوید من نگویم آن تهیست

کژ ندانم آن نکواندیش را                                                     متهم دارم وجود خویش را

باشد او در من ببیند عیبها                                                 من نبینم در وجود خود شها

هر کسی گر عیب خود دیدی ز پیش                                    کی بدی فارغ وی از اصلاح خویش

غافل‌اند این خلق از خود ای پدر                                           لاجرم گویند عیب همدگر

من نبینم روی خود را ای شمن                                           من ببینم روی تو تو روی من

آنکسی که او ببیند روی خویش                                           نور او از نور خلقانست بیش

گر بیمرد دید او باقی بود                                                     زانک دیدش دید خلاقی بود

نور حسی نبود آن نوری که او                                             روی خود محسوس بیند پیش رو

گفت اکنون عیبهای او بگو                                                  آنچنان که گفت او از عیب تو

تا بدانم که تو غمخوار منی                                                 کدخدای ملکت و کار منی

گفت ای شه من بگویم عیبهاش                                         گرچه هست او مر مرا خوش خواجه‌تاش

عیب او مهر و وفا و مردمی                                                  عیب او صدق و ذکا و همدمی

کمترین عیبش جوامردی و داد                                             آن جوامردی که جان را هم بداد

صد هزاران جان خدا کرده پدید                                             چه جوامردی بود کان را ندید

ور بدیدی کی بجان بخلش بدی                                           بهر یک جان کی چنین غمگین شدی

بر لب جو بخل آب آن را بود                                                 کو ز جوی آب نابینا بود

گفت پیغامبر که هر که از یقین                                            داند او پاداش خود در یوم دین

که یکی را ده عوض می‌آیدش                                             هر زمان جودی دگرگون زایدش

جود جمله از عوضها دیدنست                                             پس عوض دیدن ضد ترسیدنست

بخل نادیدن بود اعواض را                                                   شاد دارد دید در خواض را

پس بعالم هیچ کس نبود بخیل                                            زانک کس چیزی نبازد بی بدیل

پس سخا از چشم آمد نه ز دست                                       دید دارد کار جز بینا نرست

عیب دیگر این که خودبین نیست او                                      هست او در هستی خود عیب‌جو

عیب‌گوی و عیب‌جوی خود بدست                                        با همه نیکو و با خود بد بدست

گفت شه جلدی مکن در مدح یار                                         مدح خود در ضمن مدح او میار

زانک من در امتحان آرم ورا                                                 شرمساری آیدت در ما ورا

 

قسم غلام در صدق و وفای یار خود از طهارت ظن خود

 

گفت نه والله بالله العظیم                                                    مالک الملک و به رحمان و رحیم

آن خدایی که فرستاد انبیا                                                  نه بحاجت بل بفضل و کبریا

آن خداوندی که از خاک ذلیل                                               آفرید او شهسواران جلیل

پاکشان کرد از مزاج خاکیان                                                 بگذرانید از تک افلاکیان

بر گرفت از نار و نور صاف ساخت                                          وانگه او بر جمله‌ی انوار تاخت

آن سنابرقی که بر ارواح تافت                                              تا که آدم معرفت زان نور یافت

...

 

حق آن نور و حق نورانیان                                                   کاندر آن بحرند همچون ماهیان

بحر جان و جان بحر ار گویمش                                             نیست لایق نام نو می‌جویمش

حق آن آنی که این و آن ازوست                                           مغزها نسبت بدو باشند پوست

که صفات خواجه‌تاش و یار من                                             هست صد چندان که این گفتار من

آنچ می‌دانم ز وصف آن ندیم                                                باورت ناید چه گویم ای کریم

شاه گفت اکنون از آن خود بگو                                            چند گویی آن این و آن او

تو چه داری و چه حاصل کرده‌ای                                           از تک دریا چه در آورده‌ای

...

 

شاه با او در سخن اینجا رسید                                            یا بدید از وی نشانی یا ندید

گر بدید آن شاه جویا دور نیست                                           لیک ما را ذکر آن دستور نیست

چون ز گرمابه بیامد آن غلام                                                سوی خویشش خواند آن شاه و همام

 

گفت صحا لک نعیم دائم                                                    بس لطیفی و ظریف و خوب‌رو

ای دریغا گر نبودی در تو آن                                                 که همی‌گوید برای تو فلان

شاد گشتی هر که رویت دیدیی                                          دیدنت ملک جهان ارزیدیی

گفت رمزی زان بگو ای پادشاه                                             کز برای من بگفت آن دین‌تباه

گفت اول وصف دوروییت کرد                                                کاشکارا تو دوایی خفیه درد

خبث یارش را چو از شه گوش کرد                                       در زمان دریای خشمش جوش کرد

کف برآورد آن غلام و سرخ گشت                                          تا که موج هجو او از حد گذشت

کو ز اول دم که با من یار بود                                                همچو سگ در قحط بس گه‌خوار بود

چون دمادم کرد هجوش چون جرس                                      دست بر لب زد شهنشاهش که بس

گفت دانستم ترا از وی بدان                                                از تو جان گنده‌ست و از یارت دهان

پس نشین ای گنده‌جان از دور تو                                         تا امیر او باشد و مامور تو

پس بدان که صورت خوب و نکو                                            با خصال بد نیرزد یک تسو

ور بود صورت حقیر و ناپذیر                                                  چون بود خلقش نکو در پاش میر

صورت ظاهر فنا گردد بدان                                                  عالم معنی بماند جاودان

چند بازی عشق با نقش سبو                                            بگذر از نقش سبو رو آب جو

صورتش دیدی ز معنی غافلی                                             از صدف دری گزین گر عاقلی

این صدفهای قوالب در جهان                                               گرچه جمله زنده‌اند از بحر جان

لیک اندر هر صدف نبود گهر                                                 چشم بگشا در دل هر یک نگر

کان چه دارد وین چه دارد می‌گزین                                       زانک کم‌یابست آن درّ ثمین

 

 


نظرات دوستان:

» برای نوشتن نظرتان درباره داستان یا هر موضوع مرتبط با این جلسه، به قسمت "پیامها و نظرات" در همین صفحه(پایین‌) مراجعه کنید.

 

---------

Share

»
در صورتیکه دربارهٔ مطالب این جلسه نظری دارید، می‌توانید در قسمت "پیام‌ها و نظرات" (در پائین) نظرتان را بنویسید.
 

 
» اگر سئوالی دارید، لطفاً قبل از ارسال سئوالتان، به بخش "پیوندها" در ستون سمت راست صفحه مراجعه نمائید.
   

» اگر برای تهیه DVD جلسات سئوال دارید، لطفاً فقط از طریق صفحه سفارش DVD اقدام کنید. توضیح کامل داده شده است.

                                                            ------------------

پیام‌ها و نظرات:

 شما می‌توانید بوسیلهٔ فرم زیر پیام و نظر خود درباره این برنامه را بنویسید. سپس دکمهٔ Submit را کلیک کنید:

نام:
آدرس ایمیل(لطفاً بدقت وارد نمایید):
متن پیام:


 

برای دانلود فایلهای صوتی و متن جلسات گذشته، به صفحه‌ی آرشیو مراجعه نمایید.

 
 

اطلاعات مرتبط:

» فایل‌ متنی خلاصه‌برداری جلسات اول تا سیزدهم، توسط خانم سوگند:  

» معرفی لینک "مقدمهٔ جلسات شرح مثنوی" تهیه شده توسط آقا و خانم اسلامی:

دوستان تازه‌وارد حتماً لینک فوق را مطالعه نمایند.

 

---------

 جلسات پیش:

 
»
دانلود تمامی فایل‌های صوتی جلسات گذشته از طریق مراجعه به صفحهٔ آرشیو: به این صفحه مراجعه نماييد:

 

 

» برای سفارش  DVD مجموعه فایل های صوتی(mp3) و متن(pdf) جلسات گذشته، اینجا کلیک کنید.

روی تصویر DVD کلیک کنید:

 

---------
 

 

.: پیـوندها :.
 
 

---------

 

.: تماس با ما :.
 
برای ارتباط با گردانندهٔ جلسات، پیام خود را به آدرس زیر ایمیل نمایید:
 
 
همچنین می‌توانید در گروه این جلسات در سایت فیس‌بوک عضو شوید: